Communicatie is altijd onderhevig aan verandering. Waar we 10 jaar geleden nog regelmatig een brief stuurden, wordt dit nu vrijwel niet meer gebruikt. E-mail wordt nog veel gebruikt maar wie op scholen kijkt, zal zien dat dit middel daar weinig wordt gebruikt. Appen is daar standaard. Ditzelfde geldt voor mondelinge communicatie via een telefoon. Wat niet telefonisch hoeft, wordt via een aantal appjes gedaan. Ook in het bedrijfsleven begint deze manier van communiceren steeds meer zijn intrede te doen.

De helpdesk van grote multinationals zetten bijvoorbeeld WhatsApp al geruime tijd in om contact te hebben met zijn klanten. We zien dit nu ook gebeuren bij MKB bedrijven. Ook zelf hebben wij al enige tijd een WhatsApp nummer voor onze helpdesk in gebruik en diverse klanten van ons, waaronder diverse webwinkel bedrijven en een assurantiekantoor, hebben deze vorm van communicatie geïntroduceerd.

Het is voor klanten snel en eenvoudig om contact te zoeken met de helpdesk. Ze hoeven niet meer te wachten tot ze de juiste medewerker aan de telefoon krijgen en kunnen bijvoorbeeld een foto versturen die ze net met hun smartphone hebben gemaakt. Voor de organisatie zelf geeft het meer rust bij inkomend telefoonverkeer. Een telefoontje zal direct beantwoord moeten worden, een antwoord op een app mag veelal ook binnen enkele minuten beantwoord worden zonder dat iemand zijn geduld verliest.

Je kunt dit zelf eenvoudig opzetten door een prepaid kaart met een nieuw mobiel telefoonnummer te kopen. Vervolgens start je de pc versie van WhatsApp en koppelt dit nummer daar aan. Een prima oplossing wanneer je met één persoon klantcontact hebt.

Wanneer meerdere medewerkers contact met klanten onderhouden, is er software beschikbaar dat ervoor zorgt dat een bericht verstuurd wordt naar het 06 nummer van het bedrijf dat aan diverse medewerkers toegewezen kan worden. Een ander groot voordeel van deze software is de mogelijkheid om ook bijvoorbeeld een (Facebook) Messenger account toe te voegen. Feit is dat WhatsApp nu nog de grootste is maar Messenger met een flinke opmars bezig is.

Wanneer je deze manier van communiceren graag wilt integreren in je communicatieproces of wanneer je wilt weten hoe andere bedrijven dit ingericht hebben, kunnen wij je hierbij ondersteunen. Stuur een app naar 06-10752906 of neem contact op via één van onze traditionele communicatiemiddelen zoals telefoon op 085-773 99 33 of e-mail naar info@nubix.nl